Polecane obiekty noclegowe

Polecane obiekty noclegowe    Za mną już pobyt w 24 krajach i 430 odwiedzonych miejscowości. W wielu przypadkach były to krótkie, 1-dniowe wycieczki nie wymagające korzystania z usług bazy noclegowej. Jednakże czasami zdarzało się wyjechać na dłużej, na weekend, tygodniowe wczasy lub nawet 3-tygodniowy pobyt. I wówczas siłą rzeczy musiałem dokonywać rezerwacji noclegów.    Dużym […]

Wiślana Trasa Rowerowa

Wiślana Trasa Rowerowa    Już od bardzo dawna planowaliśmy wspólną podróż Wiślaną Trasą Rowerową i w końcu plan ten zrealizowaliśmy. Zgodnie z przysłowiem ,,Nie od razu Kraków zbudowano’’, tak nie od razu dotarliśmy do stolicy Małopolski. Teraz był to jednak tylko zaledwie krótki rekonesans słynnej trasy rowerowej, podwalina pod przyszły założony przez nas cel, czyli […]

Lokalna Kolej Drezynowa w Regulicach

Lokalna Kolej Drezynowa w Regulicach  Lokalna Kolej Drezynowa w Regulicach – wycieczka z dzieckiem     Gorąco polecamy jeden z najpiękniejszych i najciekawszych szlaków kolejowych w Polsce. Lokalna Kolej Drezynowa w Regulicach to oryginalna atrakcja turystyczna łącząca krajoznawcze zwiedzanie z aktywnością fizyczną na świeżym powietrzu. Jest to atrakcja odpowiednia dla osób w każdym wieku ale przede […]

GEOsfera Jaworzno

GEOsfera Jaworzno – wycieczka z dzieckiem    To już nasza druga wizyta w Jaworznie. Pierwszego razu zwiedziliśmy Kamieniołomy Koparki i Park Gródek. Tym razem przeszukując mapy satelitarne moją uwagę przykuł teren bardzo podobnie wyglądający do Parku Gródek i całkiem niedaleko od niego położony. Terenem tym okazał się Ośrodek Edukacji Ekologiczno-Geologicznej GEOsfera w Jaworznie. Miejsce przyjazne […]

Węgierska Górka – z dzieckiem w poszukiwaniu schronów

Węgierska Górka – z dzieckiem w poszukiwaniu schronów    Węgierska Górka – ostatni raz byłem tutaj wiele lat temu, kiedy to razem z bratem wyruszyliśmy na szlak prowadzący z Węgierskiej Górki przez Baranią Górę do Wisły. W zeszłym tygodniu miałem przyjemność ponownie powrócić do tej miejscowości wraz ze swoją rodziną. Lecz tym razem nie w […]

Kolejkowo Gliwice

Kolejkowo w Gliwicach     Czasami jedno zdjęcie wyraża więcej niż milion słów. I nie inaczej jest w tym przypadku. Myślę, że widoczny na poniższej fotografii zachwyt dziecka spoglądającego na makietę Kolejkowo jest wystarczający i nie wymaga komentarza ani obszernego opisu. Nie mniej jednak po krótce opiszę naszą ostatnią wizytę w Kolejkowie, które tak bardzo zachwyca […]

Kudowa Zdrój, Góry Stołowe – zwiedzanie z dzieckiem

Kudowa Zdrój – letni wypoczynek w uzdrowiskach i w Górach Stołowych – atrakcje dla dzieci     Po długiej przerwie od ostatniego wpisu, wreszcie znalazłem czas na to aby podzielić się z Wami moimi wspomnieniami z wyjazdu do Kudowej Zdroju. W miejscowości tej, położonej w Kotlinie Kłodzkiej, nieopodal Parku Narodowego Gór Stołowych spędziliśmy tegoroczny urlop. Zwiedziliśmy […]

Park rozrywki Twinpigs w Żorach

Stylizowane na amerykański styl Miasteczko Westernowe Twinpigs to atrakcja nie tylko dla miłośników Dzikiego Zachodu. Twinpigs – jednak warto !    W przeddzień naszej wizyty w Miasteczku Westernowym Twinpigs zastanawialiśmy się, który z rodzinnych parków rozrywki wybrać. Pierwotnie chodziły nam po głowie parki mieszczące się w Krasiejowie i w Zatorze. Nie chcieliśmy jednak zbyt […]

Kamieniołom i Park Gródek w Jaworznie

Kamieniołom i Park Gródek w Jaworznie     Obszar dawnego Kamieniołomu ,,Gródek” to obecnie kompleks niezwykle ciekawego krajobrazowo terenu przyrodniczego. Miejsce to znajduje się w Jaworznie, dokładnie w dzielnicy Szczakowa. Jest to teren po dawnych wyrobiskach cementowni oraz Kamieniołomu ,,Gródek”. Kamieniołom i park to tak naprawdę długi wąwóz. Wąwóz otoczony z trzech stron stromymi klifami, […]